Strateško planiranje u području obrazovanja

Strateški planovi su ključni upravljački alati svake institucije pomoću kojih se određuju glavni ciljevi za naredno razdoblje i načini kako će se oni postići. Naši stručnjaci u svom radu njeguju participativni pristup, što znači da proces planiranja provodimo u suradnji s klijentima, uvažavajući društveni i politički kontekst te institucionalne i resursne mogućnosti. Na taj način osiguravamo stvarnu primjenjivost izrađenih strateških dokumenata. U području strateškog planiranja nudimo izradu sljedećih dokumenata:

  • Strategija razvoja ljudskih potencijala kao dio aktivnosti koje provode Lokalna partnerstva za zapošljavanje (LPZ) na razini županija.
  • Strateški planovi razvoja određene obrazovne institucije ili mreže institucija u području obrazovanja.

Priprema i provedba razvojnih projekta u području obrazovanja

Naši stručnjaci imaju dugogodišnje iskustvo u pripremi i provedbi razvojnih projekta u području obrazovanja koji se financiraju sredstvima EU fondova (Europski socijalni fond, Europski fond za regionalni razvoj), Programa Unije (Erasmus+, Horizont) i drugih. Klijentima nudimo usluge:

  • Identifikacija projektnih ideja i priprema baze projekata za buduće natječaje: identifikacija projektnih ideja prema interesima klijenta, povezivanje projektnih ideja s natječajima, usklađivanje projektnih prijedloga s uvjetima natječaja, priprema baze projekata.
  • Priprema projektnih prijedloga: izrada projekta putem službene metodologije Upravljanje projektnim ciklusom (UPC), popunjavanje projektne aplikacije i prikupljanje svih pratećih dokumenata definiranih natječajem.
  • Provedba projekta: uspostava vanjskog projektnog tima i preuzimanje odgovornosti za upravljanje provedbom projekta (planiranje, praćenje, izvještavanje, javna nabava) ili pružanje usluge savjetovanja internog projektnog tima oko pitanja provedbe projekta.

Analize i istraživanja u području obrazovanja

Naš tim stručnjaka klijentima nudi provedbu niza primijenjenih istraživanja i analiza u području obrazovanja s ciljem identificiranja pojavnosti i problema kombinirajući kvalitativne i kvantitativne metode istraživanja te primjenjujući visoke standarde kvalitete. Neka od istraživanja i analiza koje nudimo klijentima:

 

  • Analiza potreba za obukom (eng. Training Needs Analysis): sustavno istraživanje i utvrđivanje potreba za obukom unutar jedne ili više organizacija s ciljem pružanja informacija na temelju kojih se donose odluke i preporuke u vezi razvoja programa osposobljavanja.
  • Istraživanje tržišta rada: dubinska analiza i istraživanje potreba tržišta rada kroz analizu postojećih podataka o tržištu rada te provedbu terenskog istraživanja s ciljem identificiranja potreba za obrazovnim programima. 
  • Provedba studije praćenja polaznika obrazovnih programa (eng. Tracer Study): izrada i provedba standardiziranog ispitivanja bivših polaznika koje obrazovne ustanove provode u određenom trenutku nakon završetka obrazovanja ili osposobljavanja s ciljem mjerenja učinka koje strukovno obrazovanje i osposobljavanje ostvaruje u vidu profesionalnih postignuća svojih polaznika.

Evaluacije obrazovnih programa i projekata

Naš tim ima bogato iskustvo provedbe vanjskih evaluacija u području obrazovnih programa i projekata. Evaluacije u području obrazovanja prilika su za institucionalno učenje koje omogućava formuliranje zaključaka i preporuka o provedenim programima obrazovanja i/ili razvojnih projekta u području obrazovanja temeljenim na učincima istih. Za klijente u području obrazovanja nudimo usluge:

  • Vanjske evaluacije provedbe obrazovnih programa kojima detektiramo učinkovitost, djelotvornost, relevantnosti kao i konačni učinak provedenih programa obrazovanja na temelju čega se izrađuju preporuke za promjene
  • Vanjske evaluacije razvojnih projekata provedenih u području obrazovanja kojima se na temelju evaluacijskih kriterija identificiraju učinci i nedostatci provedenog projekta te rade preporuke za nove intervencije.

Izrada standarda zanimanja, standarda kvalifikacija i kurikuluma

Naš tim stručnjaka nudi obrazovnim institucijama usluge izrade standarda zanimanja, standarda kvalifikacija i kurikuluma primjenjujući službene metodologije izrađene sukladno Zakonu o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru, Pravilniku o Registru Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira te drugim relevantnim dokumentima. Usluge uključuju:

  • Izrada standarda zanimanja što uključuje aktivnosti izrade utemeljenosti prijedloga, prilagodba i optimizacija ankete o zanimanju ili skupini zanimanja te provedba ankete, kao i popunjavanje A i B dijela obrasca prijedloga standarda zanimanja sukladno metodologiji.
  • Izrada standarda kvalifikacija za programe u visokom obrazovanju, strukovnom obrazovanju i obrazovanju odraslih što uključuje izradu opisa i obrazloženja kvalifikacije, izrada prijedloga skupa ishoda učenja i popunjavanje potrebnih obrazaca sukladno metodologiji. 
  • Izrada strukovnih kurikuluma za programe u visokom obrazovanju, strukovnom obrazovanju i obrazovanju odraslih što uključuje definiranje ciljeva, razradu sadržaja i definiranje metoda učenja koji će se primjenjivati u provedbi kurikuluma.
  • Izrada formalnih i neformalnih programa obrazovanja odraslih – u suradnji s vanjskim suradnicima, pripremamo formalne i neformalne programe obrazovanja prema potrebama klijenata u različitim područjima, zajedno s razvojem nastavnih materijala prema andragoškim standardima

Uspostava sustava osiguranja kvalitete u području obrazovanja

Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije RH predviđa ustrojavanje cjelovitog sustava osiguravanja kvalitete odgoja i obrazovanja koji će omogućiti integraciju različitih postupaka vrednovanja u funkciji ostvarivanja visoke kvalitete rada ustanova i boljih obrazovnih ishoda te koji će osigurati višu razinu odgovornosti svih dionika u odgoju i obrazovanju. Naši stručnjaci nude uslugu uspostave sustava unutarnjeg osiguravanja kvalitete samih obrazovnih ustanova na temelju samovrednovanja te vanjskog osiguravanja kvalitete primjenjujući najbolje prakse i metode iz EU i Hrvatske.